13 Ekim 2014 Pazartesi

DIY: DERTSİZ MASA ÖRTÜSÜ

Kızımım doğum günü masası için eminönündeki kumaşçılardan pudra pembesi dertsiz masa örtüsü aldım. Kenarınada dikmek için fransız danteli aldım gül motifli.


Kumaşın böyle göründüğüne bakmayın, adı dertsiz ama bildiğimiz o naylonlu dertsizler gibi değil. Benim çok hoşuma gitti, zaten kumaşı tesadüfen görünce masa örtüsü yapmaya karar verdim :)


Öncelikle masa örtüsünü yere serdim boylu boyunca. Sonra düzgün olsun diye sağdan soldan herbiyerinden iğneledim kıvırdım.

Köşelerini 4cm olarak işaret aldım ve sabunla çizdim. (ilk resim)

Sonrada işaretli yerden üçgen olacak şekilde katladım ve iğneyle tutturdum.


Sonra katladığımız üçgeni kat yerinden resimdeki gibi sağa veya sola tekrar katladım.


İkinciye katladığımız yeri cetvelle çiziyoruz ve dikiyoruz. Ama dikerken sivri uçtan başlayın ve ne kadarlık kıvırma payı istiyorsanız oraya kadar dikin, tamamını değil.Masa örtümüzün köşesi burası olacak.


Diktikten sonra fazla kalan sivri ucu makasla kesin. Ben sürfile makasıyla kestim çünkü çok iplik atıyordu kumaş.


Köşeyi ters çevirdiğinizdeki görüntü işte böyle. Geri kalan kenarlarıda içeri çevirip makina dikişi işe uzun ince bir yoldayım şarkısını söyleye söyleye diktim.


Uzun bişey dikmek ne zormuş, ay yamuk olmasın falan diye şaşı beş oldum resmen ama değdi.

Dantelini annem teğerlicek üzerine, çünkü gül motifli ve köşeleri tam denk gelmeyebiliyor. Evett, artık bitmiş halini 19 ekimde yani bu pazar resimleyip göstericem sizlere.

Herkese bol dikişli, musmutlu günler diliyorum.

Not: Masa örtüsü köşe yapımını ben youtube dan bakarak yaptım. Orda çok güzel anlatım var isteyenlere. Ben sadece benim diktiğimi bilin diye :))) nasıl yaptığımı üstün körü yazdım. Diyorum yaa, ben usta değilim, hala öğrenciyim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder