3 Aralık 2016 Cumartesi

MiM-len-DİM

Herkese merhabalar, sevgili Soslu Badem beni mimlemiş, eee davete icabet etmek gerekir dimi. Haydiyin ozaman, cevaplamaya başlayayım ben 🤗


  • Bloğunu açmaya nasıl karar verdin?
Kalem kağıdı çok sevenlerdenim. Kendimi bildim bileli günlük tutarım. Aslında ilk blog hayatım nehirin doğumuyla oldu. Kızım için renkli bir günlük tutma hayaliyle açtım ilk bloğumu. Daha sonra el işlerimi geliştirince kendim içinde özel bir sayfam olsun istedim. Ve ozaman canım bloğumu 🤗😍 açtım ve halada yazıyorum çok şükür. Kağıt kalem kadar mis kokulu olmasada burada yazmak, bişeyler paylaşmak beni çok mutlu ediyor...


  • Blog ismini nereden buldun? Beğeniyormusun?
Nehri Marifet-İrmak, aslında Nehirim ve benim ismim, marifette el işinden kaynaklı, söylenince telafuzu hoşuma gittiği için karmaladım. Bence çok hoş oldu, ben blog ismimi çok seviyorum, ama şimdi Nil de var, ilerde benim adım neden yok diye kızarmı bilemiyorum 🤔 Belki bloğumu ilerde dizayn ederken isminide "NilNehri Marifet" falan yaparım, kim bilir 🤔


  • Hiç blog açtığın için pişmanlık duydun mu?
Hayır duymadım, aksine daha önce neden böyle bişey yazmadım diye pişmanım😀
  • Bloğunun sevmediğin bir yanı var mı?
Sevmediğim demeyeyim ama değiştirmek istediğim yanları var. Mesela kişiselleştirmek istiyorum bloğumu, daha beni anlatan renkler ve bir sembolüm olsun istiyorum. 


  • Hiç başkalarının bloğuna özendin mi? (Örnek aldın mıda diyebiliriz)
Hehehhehe, özenmedim dersem yalan söylerim. Mesela ilk tanıdığım blog (daha kendi bloğum yokken) "Keyfekeder Saatlerim" di. Nehire doğum günü hazırlıkları yapıyordum ve okuyunca çok sevdim beğendim. Tabii bunun gibi bir çok severek okuduğum takip ettiğim vee dizaynını çok beğendiğim bloglarda var 🤗😍


  • Ben bloğumu sileceğim diyen bir bloggera ne derdin?
Öfkeyle kalkıp zararla oturma derdim 😀 Tabii neden kapattığını anlamak lazım önce, bişey diyemem ki. Ama çok severek takip ettiğim biriyse sanırım çokk ısrarcı olurdum kapatmaması için 😢 


Beni mimlediği için soslu bademe çokkk teşekkür ederim. Ozaman bende kimleri mi mimleyeyim...😍🤗





2 Aralık 2016 Cuma

BİR TAKIM İŞLER VE KOLU KIRIK BİR MELEK...

Yine gece ve ben yine ayakta. Çok şükür, bunca yaşanan duyduğumuz kötü olaylardan sonra evlatlarım yanımda, sağlıklı olduktan sonra, uykusuzluğuda şükür ederim ben... Nasılsa düzelecek buda :)


Yeni yıla sayılı günler kaldı, sayılı gün nedir ki, göz açıp kapayıncaya kadar geçer. Bende bugün dolabı toplarken (ıvır zıvır dolabını) bu yuvarlak simidi gördüm. İnanmıcaksınız ama iki senedir çiçekleri takılmak üzere bekliyordu, Euro Floradan almıştım malzemeleri, simidi kese kağıdı görünümlü kağıtla kapladım ve ne olduysa öyle yarım kaldı. Görünce bi içim burkuldu, gel bakalım sen dedim, bu gecemin ilhamı sen ol. Ve yapıştırdım silikonla.


Çok güzel oldu demicem ama ehh işte, bir süre kapımızı süsler diye düşünüyorum 😀 Baktım, nehirinde tokası yapışmak için bekliyordu,


Hemen Elsa tokamızıda yapıştırdık, ne zaman biticek acaba bu elsa çılgınlığımız, sonra birde kolu kırık meleğimiz,


Nehirle D&R da gezinirken, Nehir almış getirdi bu meleği bana, ogün halasıda vardı yanımızda. "Anne halama bunu aldırabilirmiyim" dedi. "
"Ne yapıcaksın kızım bu meleği"dedim.
Nehirimde bana "anne bu melek hep beni sevicek,bana kalp vericek hep senin gibi" dedi. Halası kırarmı yiğenini aldı tabi hemen ☺😍
Tabi sonra benim sakarlığım sonucu kırıldı kolu bu meleğin ve Nehire kalbini veremez oldu bir süre... Nehir küçük ama bazen beni inanılmaz şaşırtıyor, o dönemde benimde canım çok sıkkın, anlattım ona kolu kırık bir melek hikayesi. Uydurma tabiii benim tarafımdan. Ogünden beri meleğin kolu kırık ve daha bu gece düzeldi 🤗 Bakalım sabah ne tepki vericek meleğini görünce baş ucunda minişim 😍☺🤗


Bir zamanlar sevgi dolu, güçlümü güçlü bir melek varmış. Sevdikleri onun kolu ve kanatlarıymış. Böylece herkesi sever,kimse için kötü düşünmezmiş bu melek.

Birgün biri çıkagelmiş ve meleğin kolunu kırmış. Kolu kırılan melek çok üzülmüş ve sevgi dolu kalbini düşürmüş.

Herkes, herşey kötü diye düşünmüş. Dünyada kötülük de varmış demiş. Ve çok üzülerek kendi köşesince günlerce, aylarca düşünüp dua etmiş. 

Aradan yıllar geçmiş, melek yine dua ederken kanatları olduğunu hatırlamış. Kanatları ona güç veriyormuş ama melek kolu kırıldığında okadar üzgünmüş ki kanatlarının ona güç verdiğini unutmuş.

Evet sadece kolları ve elindeki kalbi değilmiş ona güç veren, kendi güçlü kalbi, evlatları, ailesi  ve duaları asıl onun gücüymüş. Elindeki kalp sadece sevginin dışa yansıyan gücüymüş. 

Ve hemen tutmuş yapıştırmış kolunu ve elindeki kalbi. Ve melek yine herkese sevgi dağıtmaya devam etmiş. Kırılan kolu ve kalbi eskisi gibi olmamış tabii, ama buda ona güzel bir ders olmuş. Hala dışarda kötülük olduğunu öğrenmiş ve asla unutmamış... Masalda burda bitmiş dicektim size ama nehir sabah görünce meleğini sevinçle eline aldı ve koptu kol yine. Farklı bi yapıştırıcı bulmam lazım anlaşılan 😁🤗

Kötülüklerinde olduğu bir dünyada sevgi tohumlarıyla açsın kalbiniz. Sevgiyle kalın...
Irmak






1 Aralık 2016 Perşembe

1-2-3 Tane PORTFÖY ÇANTA


Merhaba sevgili hanımlar, malumunuz son günlerde elsa elbiselerini bi kenara bırakıp haldır haldır öğretmenler günü için çantalar diktim.


Ve portföy çantalarım🤗 Bence çok cici oldular, ilk deri deneyiminide bu şekilde yapmış oldum 😄


Bu resim araya kaynamış 😍😁


Bu çantayı duck bezi denen kumaştan diktim, içinide poplin ile astarladım...


Filimde çok yakıştı içine dimi :)


Buda sınıf öğretmenimiz için diktiğim clutch çanta, dışı suni deriden ama derisi gerçekten çok güzel...


Ve buda içi, saten gibi ince ve kaygan kumaş. Desenli olduğu için çok belli olmuyor ama içinde telefon gibi şeyler koymak için üç cebi var.


Diğer çantamız, makyaj çantası ebatında, ister el çantası ister makyaj çantası olarak kullanılabilir.


İçinde bir cebi var telefon girecek kadae, ama büyük telefonlardan 😁


Ve winx kızlar hediye paketlerimiz 🤗😃 öğretmenler böyle istermiş, hahahha nehirim öyle dedi :)

Tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü bir kez daha kutlarım. Çok kutsal bir görev ve çokda zor.  

Kendinize çok çokk iyi bakın, aslında yazıcak çok şeyim vardı ama malesed keyfim yok yaşananlardan dolayı :(

Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle, sağlıkla ve sevdikleriniz ile kalın.
Irmak 







25 Kasım 2016 Cuma

BİR UMUT ETKİNLİĞİ

Merhaba sevgili hanımlar, sürekli kopan internetim çok şükür artık düzeldi. 

Neyse konumuz bu değil tabiki, az önce blogları okurken sevgili blogger arkadaşlarımın yayınladığı bir yazıya ilişti gözüm. 

Serçevin hazırladığı çocuklar için yardım balosunda çocuklara dağıtılmak üzere hediyler hazılanacakmış. Çok sevindim böyle duyarlı insanların varlığını gördüğüme, inşallah bende bişeyler hazırlayıp yollayabilirim kendilerine. 

Konuyla ilgili detaylı bilgi almak isterseniz buradan yazının detaylarını okuyabilirsiniz. 

Sevgili Bulut Gölgesi Tülin hanımın hazırladığı etkinliğe katılmak isteyenler aşağıdaki linkten Tülin hanıma mesaj atabilirler...


Herkese sevgi dolu musmutlu günler geceler dilerim...
Irmak 

21 Kasım 2016 Pazartesi

PUANT ÇANTASI (BALE AYAKKABISI İÇİN) DİKİMİ VE ÜTÜ TAVSİYESİ

Merhaba sevgili hanımlar, karşınızda bez ayakkabı çantasıylayım. Ben Nehirimin bale öğretmenleri için yaptım ama çok amaçlı olarak da kullanılabilir, mesela dantelle falan süslenerek ev ayakkabılarımızda şık bir şekilde çantamızda taşıyabiliriz


Yapımı oldukça kolay, burada öyle hamarat dikiş severler arasında paylaşım yapmama gerek yok ama belki benim gibi kendi kendine öğrenmeye çalışanlar için kısa bir anlatım geçeyim dedim...


Öncelikle bir kağıda bu ayak şekil resimlerini çizdim. Çizim için görsel bir resminiz yoksa evdeki babetlerinize bakarak yapabilirsiniz. Daha sonra beyaz keçenin üzerine koyarak kestim.


Kestiğimiz ayak kalıplarını daha sonra patiğimizi ne renk yapıcaksak o kumaş üzerine koyup bir burun birde yandan görünüşünü kesip beyaz keçeye dikiyoruz.


Patiklerimizin bağcıklarını dikiyoruz makinede. 


Ve işte patiklerimiz hazır. Pardon Puantlarımız 😉 Sadece kumaşın ön yüzüne yerleştirip makinede dikilecekler. Ben bu patik şeklini nette gördüm, ilham kaynağım nettendi, hatta babet gibi olanlarda var nette ama bizim konseptimiz bale 😊


Kumaş olarak ben pamuklu poplin kullandım, okadar güzel renkleri desenleri varki, insanın hepsini alası geliyor 😍 istediğiniz büyüklükte bir dikdörtgeni çif kat kumaştan kesin. İç ve dış olarak iki adet kesmeniz lazım ve kat yeri çantanın alt kısmına gelmeli. Ben dış kumaşa tela yapıştırdım, ne çok dik ne salık dursun istedim çünkü. Dış katın iki kenarını dikin.  Daha sonra iç astarında iki kenarını dikin ama bir kenarın ortasında yaklaşık 15cm lik bir açıklık bırakın.

Dış kumaşın yüzü içte, astarın tersi üstte olmak üzere astarı dış kumaşın içine yerleştirin. Ağız kısmını çepeçevre dikin. 



Daha sonra bırakmış olduğumuz boşluktan çantayı dışarı çıkarın.  Tekrar astarı içine yerleştirin. Kalan açıklık kısmını ister elde ister makinede dikin. Resimlesem daha iyi olacaktı sanırım 😳

Son olarakda da çantaya kurdele geçirerek büzeceğimiz kısım kaldı 🤗 kurdelasız olmazz olmazz😁


Çantanın ağız kısmında önce kenar dikişinden birkaç sıra söktüm. O ucun alt sınırından ve üst sınırından (kurdelenizin genişliğinde olacak) makine çektim, sonra o delikten çengel iğne yardımıyla kurdelayı çıkardım. Hepsi bu :)


Buda çantamızın içten görüntüsü :) pembiş pembiş, aslında makinem nakışda yapsa süper olacaktı, üstünüde şöyle oynak harflerle isimlerinide yazabilirdim ama malesef o kadar özellikli değil. Neyse bunada çok şükür bin şükür 🙏😙😍 (bu öpücükler makinem içindi 😁)


Ve işte iki bale öğretmeniz için ayakkabı çantamız huzurlarınızda 🤗


Çantamızın içi, aaa orda bide melek varmış 💗💕


Buda gri yıldızlı olan çantamız...


Ve arkadan görünüşü.

Umarım anlatabilmişimdir, yararı olur.
 Gelelim ütü tavsiyesine, çeyizlik ütüm tefaldi, aslında elimde patlayana kadar çokda severdim ütümü ama gerçekten ütü yaparken tabanı patladı. Napsın garibim, 7 senedir benimle ve çok kullanılan eşyalar arasındaydı 😅

Tabii ütüsüz olmaz bizim ev, eşimin gömlekleri ve kızların kıyafetleri, aman allahım naparım ben. Hemen netteb bir araştırma yaptım, herkes kazanlı ütülerden bahsediyor ama çok kocamanlar. Bide onun yer işgaliyle uğraşamam. 


Vee işte evimin yeni yıldızı philips azur 😍🤗 Kullanıcı yorumlarına baktığımda kullananlar gayet memnundu. Bende gözümi kararttım ve aldım. İyikide almışım, çokkk güsell hanımlar.

Birincisi çok hafif (en azından önceki ütüme göre), tek geçmede kırışıklıkları azaltıyor, fişe takıldığında bir iki dk da ısınıyor, su haznesi küçük diyorlar ama ben full hazneyle 6 gömlek, bir pantalon, iki tşört, iki de yastık kılıfı ütüledim, bence gayet iyi yani 😉



3000 watt, ütüyü bi süre kullanmadığınızda otomatik olarak kendini durduruyor (benim çok işime yarıyor, yoksa sürekli fişi tak çıkar) Ben çok memnun kaldım, eğer sizlerde kazanlı ütü dışında bir ütü düşünüyorsanız mutlaka tavsiye ederim.



Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle, sağlıkla, sıhhatle ve sevdiklerinizle kalın...

💗💕😙Irmak







7 Kasım 2016 Pazartesi

BEBEK ODASI İÇİN FON PERDE DİKİMİ

Herkese merhabalar. Bu seferde değişik bir dikiş ile yine karşınızdayım 😊 Tatlı komşumun yakında doğacak olan bebişi için odasına tek kanat fon perde diktim...


Kumaşım duck bezi denen kumaşlardan, Bartu bebişimizin odasına annesi üzerinde beyaz işlemelerde gemici temalı olan bir tül yaptırmış.


Bende baktım fon perdesi yok. Dedim canım ben sana istersen temana uygun fon perde dikerim, ne dersin... Sağolsun beni kırmadı tamam deyincee hemen verdim kumaşın siparişini 🤗 Tabii denizci temalı 🐳🐟🐠


Dikimini aslında tek tek anlatıcaktım ama baktım çok basit, üstünden şöyleee bir anlatayım dedim sonra. Öncelikle kumaşın eni 180cm, boyunuda 3 metre aldım. Daha sonra kumaşı yere serip bir tarafın kenar kıvırma payını iğneledim. Daha sonra pililerini ayarladım, toplamda perdenin eni 50cm olması gerekiyordu. Pilelerden sonra diğer tarafında dikiş payını ayarladım ve kestim.



Daha sonra pilileri açtım, kumaşın iki yan ve üst kısmına overlok çektim. Sonra iki yanı ve üst kısmın dikiş paylarını tekrar işaretledim ve makine dikişi yaptım. Daha sonra boyu ölçtüm ve fazla kumaşı kestim. Etek boyunuda diktikten sonra üst pilileri tekrardan kıvırarak makineyle diktim. İşte perde bitti 🤗😉


Ayyy, son olarakda perde düğmelerini elimde diktim 😁 Bu arada perde dikiminde kıvırma paylarını geniş tutuyoruz 😉 (neden ben bilmem, hazır perdelerde öyle çünkü🤗)



Bugün ütüsünü yaparak teslim ettim anneciğine. Şimdiyse merakla, sağlıklı sıhhatli Bartu bebişin gelmesini bekliyor annesi,babası ve tüm sevdicekleri 😍😙

Sizlerde beğenirsiniz umarım. Perde dikimi çok basitmiş, bunuda tecrübe etmiş oldum bu sayede 🤗
Kendinize çokk çokkk iyi bakın, sevdiklerinizle birlikte sağlıklı sıhhatli, mutluuu günleriniz olsun...
Irmak


30 Ekim 2016 Pazar

ETKİNLİK ETEĞİM, PRATİK A PİLE ETEK

Herkese merhabalar, 
İrem hanımın hazırladığı en güzel kırmızı en güzel beyaz etkinliğine kızıma hazırladığım A pili pratik etek ile katıldım.


Aslında kendime bu kumaştan düz dar bir elbise diktim. Hani kırmızı kumaşı nereden buldun son dakika derseniz, instagramdan "kumasland" in sahibesi Elif hanım bana hediye olarak yolladı. Çokk teşekkürler 😍😙 Birtek yaka biyesi takılacak ama kalıp Güler erkan kalıbı olduğu için hiç güzel olmadı. Yanlış anlaşılmasın, güler erkanın kalıplarıda çok güzel, ama vatka payı, kol evi payı falan derken ben kumaşa düzgün uyarlayamadım malesef.


Baktım benim elbise olmadı, dün hemen apar topar iki saatte pratik dikiş kesiverdim eteği. Önce arkasını kestim bel ölçüsüne göre, etek uçlarına doğru hafif çan indim. 


Daha sonra ön kısma geçtim. Göz kararı ortadan karşılıklı içe bakan iki pile kırdım ve üst uçlarına makine geçtim


Ön pileleri ayarladıktan sonra bel ölçümüzün yarısına göre ortalayıp kumaşın ön yüzünüde kestim. Yani ön eteği ortasından katlayıp üzerine arka eteğide koydum, böylece eşit iki parça oldu.


Sonrasında yan dikişe gizli fermuar ve belede kendi kumaşından kemer dikerek eteğimizi bitirdik :)


İşte bir etkinlik eteğimizin sonuna geldik. Cumhuriyetimizin bu güzel gününde kırmızı beyaz kıyafetiyle nehirim çok mutluydu. 

Bugün Atatürkü daha çok andık, hatta öldüğü içim üzüldük (o minicik kalbiyle ölümü nasıl biliyorsa benim minişim). 

"anne, Atatürk şimdi nerde" diye sorunca dedim ki "Anıtkabirde, Ankarada kızım, söz biraz daha büyü, seni götüreceğim". Çok sevindik tabi 😊💖

Umarım sizlerde eteğimizi beğenmişsinizdir. Ve tekrardan Cumhuriyet bayramımız kutlu olsun, iyi ki doğdun Türkiyem... 💖👏🎊🎉🌺👑

Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle, sağlıkla, sıhhatle ve sevdikleriniz ile kalın 😙🙏
Irmak