16 Şubat 2017 Perşembe

ÇARŞAMBA PAZARI GANİMETLERİ

Herkese iyi geceler sevgili hanımlar,
Dün bir çarşamba pazarı yaptık, tamamenn ihtiyaç yanii yanlış anlaşılmasın. Valla sanırım buda bir hastalık, hepsini alasım vardı kumaşların ❤


Bugün iki arkadaşımla ufak bi kaçamak yaptık ve fatih çarşamba pazarına gittik. Benim epeydir aklımdaydı gitmek ama kısmet bugüne.


Kaban dikmek istiyorum ama ilk denemem olacağı için uygun bi kumaşla yapmalıyım diye düşünüyordum. Bugünde pazara gidince 10 tl ye ince kaşe kumaş buldum ve aldım tabiki.


10 tane uzunlu kısalı demir fermuar aldım. Belirli bişey için değil ama sonuçta lazım olur 😁 4 tanede lacivert iplik aldım overlok makinası için, malum kabanım mavi olacak 😁



Üsteki kırmızı divitin kumaşı metre hesabı aldım, muhtemelen nehire yada nile elbise olacak. Yünlü gibi olduğu içinde sıcacık tutar eminimki 😍 
 Mavi kumaş yünlü gibi, kabanıma astar olarak düşünerek aldım ama başka bişey olacallar 😁 diğerleri ise jarse penye arası çok güzeller.


Kahve ve siyah renkli kumaşlar nubuk gibi. İncecik tiril tiriller ama iç göstermezler, kahverenginden kloş etek yaparım demiştim alırken, siyah daha küçük bir parça olduğundan dar etek veya yelek olabilir.


En üstteki lacivert kısa tüylü kürk gibi, aslında daha çok döşemelik kumaş gibi 😂 Üzerinde leopar deseni var, bunuda aldım çünkü ilk olarak nehire veya nile kaban denicem bu kumaştan, içinede açık pembe falan bi astar yaparım dedim, bakalım nasıl olucak. 

Ortadaki mavi benim kaban kumaşım, ince kaşe gibi bişey, ipek kaşe diye geçiyormuş. Ohhh ipekli mantom olacak desenize 😍

En alttakide yünlü dış giyime uygun bir kumaş. Buda kaban mont hırka vs. bişey olur artık dedim 😁


Bunlarda pofidik kumaşlar 😁 Ortaki küçük bir parça ama okadar yumoşki, nehire yelek çıkar sanırım, üst ve alttakide büyük parçalar, üsttekinden bir svet yaparım diye düşinmüştüm ama annem hırka dik çok güzel olur diyince aklıma bi düşünce çaldı. Belki anneme hediye yaparım hırka kim bilir 😉😚😍 

Benim pazar maceram bukadar. Var yaa tezgahlara doyamadım ben desem yeridir, ama evde kışlık hiç kumaşım yoktu gerçekten 😊 Tamamen kışlık kumaş aldım yanii, ihtiyaç ihtiyaçç 😍😙😙😙

Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle kalın 😚
Irmak



11 Şubat 2017 Cumartesi

Nehirime Pijama Takımı 😍

Merhaba sevgili blogger arkadaşlarım,
Karşınızda Nehirime diktiğim pijama takımıylayım dicektim ki baktım nehirin pozları pijama takımını bastırmış 😂😂😂❤


Aslında sırada kendime bir elbise dikmek vardı ama derginin paftası yer yarıldı içine gitti sanki. Çöpe falanmı atıldı acaba yanlışlıkla bilmiyorum, inşallah çıkar bi yerlerden 🙏


Bu kumaş epeydir duruyordu dolapta. Geçen gün nehir görünce "anne bana pijama dik bundan" diye tutturdu. Emrin başım üstüne miniğim dedim ve bu sefer kalıp çıkararak kestim kumaşları. 


Desenler çok iri, bir desen pantalonun ön yüzünü komple kaplıyor, bu yüzden düzgün durdun diye tam desenleri ortaladım, haliyle epeyce kumaş ziyanlığı oldu, ama öbür türlüde çirkin olurdu napim. Zaten epi topu 1m lik bir penyeydi kendisi.


Hal böyle olunca üst kısmı için kumaş yetmedi, bende sadece kollarını bu kumaştan biçtim. Bedenini beyaz yaptım. 



Önünede bir aplike kondurduk mu tamammm 😁😁😁


Saçınada bi süpriz yapim dedim ve saç bantı yaptım. Üzerinede nehirin bir tokasından kalma pembiş top vardı, onu diktim. Takıcağını düşünmemiştim ama görince çok beğendi ve rüşvetsiz hemen takıverdi kafasına 🙏🙈😀😚


Kol ve alt parçaların uçlarını epey uzun kesmişim. Minişimi gözümde nasıl büyüttüysem artık 😀 Ama nehirin ölçülerine göre kalıp çıkardım beden seçtim, ama büyük oldu. 


Kol ve paçaları bir kat kıvırdım tekrardan giydikten sonra, oldu bize duble paça ve kol 😁 Neyse seneye, sonraki seneye ve daha sonraki seneyede giyer artık 😅


Resimlerden de anlıcağınız üzere en az 30 tane falan poz çektirdi hanımefendi... neyse hepsini koymak niyetinde değilim tabii, ama uzun zamandır da yazmayınca ve dikişde dikemeyince hem çeneme hem elime vurdu anlaşılan.

Burda Dergisi 2015/10
630nolu model svetşörtt
Burda dergisi 2015/10
635 nolu model dar pantalon/tayt

Kendinize çok çok iyi bakın, sevgiyle, sağlıkla, sıhhatle ve sevdiklerinizle kalın.
Irmak ❤😚




10 Şubat 2017 Cuma

BİR GÜZEL ETKİNLİK

Sevgili blogger arkadaşlarım, geçtiğimiz ay pazar günü sevgili instagran grubundan @byerdede nin düzenlediği Nako sponsorluğunda olan etkinliğe katıldım 😍🤗


Öncelikle çokk keyifli bir buluşma oldu benim için 😍 İnstagramdan dikiş ve örgü severler ve diğer hobici arkaşlarımız ile yüz yüze tanışmak nasıl heyecan vericiydi anlatamam... 


Herkes harıl harıl örnek peşinde, ben selfie çekmeye çalışıyorum 😂 Ama oda lazım dimi ama 😉


Nehiride götürdüm etkinliğe, iyikide götürmüşüm. Durunun annesi (ig adı) küçük prensesi Duruyu da getirmişti.


Çok güzel bir gün oldu benim için. Hatta nehir içinde çünkü duruyu çok sevmiş ve anne durulara gidelim diyor sürekli 😍😚  Sevgili durunun annesi, havalar ısınınca artık ya bize ya size bekliyoruz 😁😁😁


Sevgili Handenin ev sahipliği çok sıcak, samimi ve çok süperdi 😍🙏 İyiki tanışmışız ve iyiki böyle güzel bir etkinlikle yüz yüzede tanışmamız nasip olmuş 🙏❤😍


Etkinlikte tanıdığım herkes birbirinden değerli, kıymetli ve çokk hamarat hanımlardı. Eee kıskanmadım dersem de yalan olur, bir çoğu etkinlikte bitirdi örgülerini, ben hala 3 sıradan öteye geçemedim 😁👏

Sonuç olarak öncelikle Handecim sana çok teşekkür ediyorum, sevgili ig arkadaşlarımızla ve seninle birlikte çok güzel zaman geçirdim. Ve diğer katılan herkese çok teşekkürler, sizleri tanımak benim için büyük bir zevk 😍 Ve tabii yılların vazgeçilmez markası olan Nakoya da bizlere sponsor olduğu için, birbirinden güzel yünlerle etkinliği ısıttığı için teşekkür ediyorum 🤗😍 

Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle, saygıyla, sağlıkla sıhhatle ve sevdikleriniz ile kalın...
Irmak






18 Ocak 2017 Çarşamba

ÇİÇEKLİ KOMİK ELBİSEM

Herkese merhabalar. Elbiseyi kestikten sonra dikmek uzunnnnn, diktikten sonra giyip fotolamak uzuunnn birde fotolayıp bu yazıyı yazmak uzunnnnn sürdü. Bazı işler nedense uzadıkça uzuyor siz ne yaparsanız. 


Bu kumaşı instagramdan kumaslan elif hanımdan almıştım. İnce dalgıç denen kumaşlardan. Kenarlarına hiç bişey gerektirmiyor, atmıyor süper bişey.


Aslında modelin önünde değişik kesimler var ama kumaş aşırı çiçekli olunca hiç belli olmuyur. Zaten bu modeli bu kumaştan uapma sebebim denemek içindi, kalıp çok güzel ve dikimi kolay oldu benim için.


Ve elbisemin arkası, aslında üst beden elbisenin önü olacaktı ama ters oldu 🙈 neyse böylede fena değil, bu arada siz bakarken yağ fazlalıklarıma bakmayın. Ahh eşim ahhh insan çekerden demezmi ırmak düzelt şu arka katlarını diye 😂


Yılbaşı ağacımıza aldanıp yeni yılda çektim sanmayın. Biz ağacımızı neredeyse bahara kadar sökmüyoruz ❤❤🎀 

Olaylı elbisemde bukadar işte. Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle kalın :))





7 Ocak 2017 Cumartesi

NİLOŞUMUN SALOPETİ :)

Herkese merhabalar. Bakıyorum da son 1 yıldır yazmamışım dicemm ama çok eskidi bu şaka sanırım 😄 Olsun, ben 1 gün bile görmezsem sizi özlerim ama 😙


Allahım benim tatlı minik prensesim Nil 😍 Poz ver annecim diyorum, kaşı gözü ayrı yöne gidiyor bebişimin...


Bu penye kumaşı alalı çok olmuştu aslında. Nehire pijama takımı filan dikerim diyordum ama Nehir sağolsun bişey beğenmez olduğu için kumaş öylee kenarda derede duruyordu.


Bende kızlara bişeyler yapmak istiyorum, bari niloşuma bir tulum dikeyim dedim.


Kalıp olarak nilin harem pantalonunu yatırdım gazete kağıdına. Biraz geniş ve uzununu kestim. Nilin üstünde pek belli olmuyor ama tulumun altı haram pantalon şeklinde.


Üzerinide göz kararı çizdim ve kalıbı hazırladım. En zor iş bitmişti. 


Arkasına çapraz yaptım askılarını. Aslında telalasaydım daha iyi durucaktı askıları ama sonradan aklıma geldi. Poplin kumaştan fırfırlar diktim kenarlarına. Dikkatli bakarsanız farenin elindeki şemsiyeyle aynı desen poplin kumaşım. İstesem denk gelmezdi heralde 🤗


Öndede poplinden ve keçeden bir şemsiye aplikeledim. 
Paçalarına da geniş lastik taktım, uzarsa lastikten ayırıp uzun bir süre kullanırız.


Sonuçtan hem Nil çok memnun hemde ben. Ama nehir bir kıskandı inanamazsınız. Oda istermiş bu kumaştan bişeylet. Elbise, tayt, şort olabilirmiş 😄😄😄  Eğer giyeceksen dikerim dedim, nehirde tamam dedi. Görücez bakalım hanfendiyi 🤗❤🍀

Benden şimdilik bu kadar. Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle, sağlıkla, sıhhatle ve sevdiklerinizle kalın. Daha güzel günler için önce bizler, içlerimiz kalplerimiz güzel olsun. Gerisi zaten güzel olur... 😙😍❤
Irmak



16 Aralık 2016 Cuma

TUCH EXPO FUARDAYIZZ

Herkese merhabalar, bildiğiniz gibi geçtiğimiz hafta Tuch Expo hobi fuarı vardı, bende anca pazar günü gidebildim.


Malesef Ülkemiz öyle bir hal aldıki, sürekli bir kavga, patlama ve çirkinlikler ülkesine dönüşüyor. Allah beterinden korusun, yine olan anne babalara, eşlere evlatlara oldu, acılarıyla kala kaldı insanlar... Tez zamanda inşallah bu kötü niyetli insanlar bedellerini öderler.

Neyse, fuardan bahsedicem size şimdi.


Açıksası ben daha büyük bir alan bekliyordum, ama sanırım ya tezgahlarını bitirenler toplandı gitti, yada malum olaydan sebeb bazı standlar kapandı.


Bu bez bebekleri hep blog yada instagramda seyrediyordum.


Yakından görünce daha da bi beğendimm😍😍


Bebekler için kumaş kitaplar yapmışlar, elleriyle takıp çıkarıyorlar, dokunma duyuları, görsel işitsel duyuları gelişiyor ve tabiii motor becerileri :)


Şuan çok popüler olan penye ipler, ne güzel kalın kalın, hemen örülür gibi duruyor 😉


Hanımların harıl harıl ördüğü puflar. Aslında bi tane alasım vardı ama kızlar didikleyecekler diye almadım. Nehirin odasında peluş bir koltuğu var, dikişini söküp içindeki elyafları çıkartıyorlar iki kardeş 😉


Bu Nakonun standında duran bir ağaçtı. Üzerini tığ işi örgülerle sülemişlerdi.


Üzerinede kar taneleri asmışlar, nasıl güzel gözüküyordu. Bu arada bu ağaç kesilmemiş, kendi kendine (yada bir fırtınada) düşmüş bir ağaçmış...


Bu şirin kamyoneti götürmek istedim valla, ne talan söyleyeyim🐣


Bu kadar çok yünün olduğu yerde tabii birbirinden cici tığlar ve şişler de olur.


Bu tablo bir şaheser😍 Üzeri tamamen minik taşlardan yapılma bir tablo, hayran kaldım.


Tabii bir dikiş sever olarak gözüm kumaş standlarını aramadı değil. 


Kumaş olarak Miss kumaşın standı vardı, parça kumaş satışlarıda vardı. Ama ben hiçççç kumaş almadım😅


Buda sipariş üzerine özel dikim yapan bir atölyeden...



Şu deniz altının güzelliğine bakarmısınız😍


Son zamanların modası portföy çantalar 🙌💕


Renk renk,  desen desen... 


Şu dikiş makinesine bakarmısınız,  bende kendi dikiş makinemi böyle taşlarla kalkarsam şaşırmayın 😍😉


Buda bir kağıt çalışması.  


Bunlarda  barbi bebekler için tasarlanmış kıyafetler.  Bi tane aldım nehir için,  kesip dikicez veya yapıştırıcaz.  Bakalım nasıl olacak 


Keçe atmalar,  bunlardan da aldım üç paket. 


Ver bu şirin düğmelerle fuar son buldu.  Yaşadığımız bu olaylardan  sonra insan sevinemiyor bile.  Sanki mutlu olunca aynı anda diğer yarında azap çekiyor,  sen nasıl sevinirsin diye. Allahım sen hem bizleri, hemde darda olan mazlum kullarını koru. Hayırda senden şerde senden, nolur bari bu dünyada hiçbir çocuk zulüm görmesin. Tek dertleri oyıncakları olsun, mutlu olsunlar hep...

Kendinize çok iyi bakın, Allah hepimizin, tüm insanlığın kalplerine merhamet versin.

Irmak