28 Ağustos 2018 Salı

İLKOKULA BAŞLANGIÇ HAZIRLIKLARIMIZ

Herkese merhabalar. Evet anlayacağınız biz bu sene birinci sınıfa başlayacağız ve çok heyecanlıyız 🙏 Allahım tüm çocuklarımıza zihin açıklığı versin ve herdaim iyi insanlarla karşılaştırsın 💗🙏🙏🙏

1. Sınıf çok önemli tabii, çocukların okulu tanıması ve sevmesi adına anne/babalar olarak çok dikkatli olmamız gerekiyor. Hazırlıklarımıza başlamadan önce ilk işimiz odamızı artık okullu bir çocuk olacağımızdan oyuncaklardan arındırmak oldu. 

Tabii hafta sonları yada çok bunaldığında ulaşabilmemiz için birazını bırakmamız gerekiyordu. Bride 2.5 yaş küçük kardeşimizide unutmamak lazımdı. 🙄
Hal böyle olunca da evden oyuncak ayıklamak bi hayli zor anlıcağınız 😄


Ön hazırlık olarak bi alışveriş yapmamız şarttı tabi. Okul çantasıyla işe başladık. Bir sürü karakter arasından nehir bu ponyy li çantayı beğendi. İlk başta mini mouseli istiyordu aslında ama bunu görünce bi anda unutuverdi 🤭


Beslenme çantasına aslında ihtiyacımız olmayacak bizim, nehir okulun yemekhanesinde yemek yiyeceği için gerekli değildi. Ama napalım, ilkokul diyince akla ilk gelenlerden biride beslenme çantası oluyor 😄 Bizde takımı bozmadık ve aldık. Kalem kutusuda takım tabii çantasıyla, herşey ponnyli 💗


Ee okulun ilk günü çantamız boş gidicek değilkdik okula tabii, bizde bir tane çizgili defter, iki kurşun kalem, silgi ve kalemtraş aldık. Tabii birde metal suluğumuz var 💗 
Öğretmen liste verdiğinde artık mis kokulu kitaplarımızla doldurucaz çantamızı 🙏 

Üniformalar henüz hazır değilmiş, ilkokul olduğu için zaten bir hafta erken başlıcaklar. Öğretmen sivil gelebileceklerini söyledi. Bizde nehire okula uygun, düstrublu iki elbise aldık. Aslında dikebilirdim de ama yetişmez falan diye beğendiğimiz elbiseyi aldık 💃


Önünden çapraz inen bir fırfırı var her nekadar çizgililer arasında gözükmesede 😍


Buda ikinci elbisemiz. Penye hoş bi model. Elbise tercih etmemizin sebebi okulda lavoba zorlanmamasıydı ama üniforma olarak beli lastikliyse eğer pantalon tercih edicez. 😉


Son olarakda ayakkabılarımız 💗💗💗 spor tercih ettik, zaten iyicene yağmurlar başladığında havalarda soğuyacağından botlarını giymeye başlar. 

Çantalarımızı Armağan oyuncaktan aldık. Şuan çanta alınca yaklaşık 40 tl lik bir hediye çeki kazanıyorsunuz, yani modele göre beslenme çantası ve kalemlik hediye geliyor.

Elbiselerimiz Kotondan, onlarda indirimliydi epey.

Ayakkabılarımız ise LCW den. Ve yine indirimli tabii 🤭 Ee ne demişler çocuğun yediği helal, giydiği haramdır. En fazla bi mevsim giyebiliyorlar.  (Tabii 3-5 beden büyük almazsanız 🤔)

Neyse, öyle böyle biz ilk alışverişimizi yaptık.Önümüzdeki haftayı iple çekiyoruz anlıcağınız 🙏 

Kendinize çok iyi bakın, umarım sizler içinde faydalı bir yazı olmuştur 🙏

Irmak

23 Ağustos 2018 Perşembe

PRATİK DİKİŞLİ DÜĞMELİ ETEK

Herkese merhabalar sevgili arkadaşlarım. Öncelikle kurban  bayramınız mübarek olsun, Allah ibadetlerinizi kabul etsin 🙏


Öncelikle top havuzunda fotoğrafçılığımı yapam Nehireme teşekkürü bir borç bilirim 😄

Eteğimin kumaşını 2 yıl önce çarşamba pazarından almıştım. Hafif esnek ince pamuk naylon karışımı bi kumaş.


Dikimi ise çok basit, eli iğne iplik tutan herkesin kolayca dikebileceği bir model hemde şık 💗



Basitöe anlatımı bukadar, kumaşı ikiye katlayıp ortadan dikiyoruz, sonra o orta kişi pat gibi enli yaparak kıvırıp tektar dikiyoruz. Tabi pat olduğu için altına tela ütülemeyi unutmayın 😉


Aslında kısa birde video hazırlamıştım dikiş aşamalarıyla ilgili ama telefonum kırıldığından serviste ve ben sadece bilgilerimin silinmemesi için dua edebiliyorum 🙏


Hımmm bu resmi yukarıda koymuşum 🤭 çok sevmişim demekki 



Arife günü kızçelerimle vadi istanbula gitmiştik, orda kızları eğlendirdik hemde eteğimide bir.ikide olsa resimleme şansım oldu. Eee top havuzuda gayet iyi oldu rengarek aslında 😍


Günüde böyle yedik tabii keyifli keyifli 💗 Neyse, yazılarımı bu ara hemen yazamıyorum,malum uçuşlar aşırı yopun. Ama elimden geldiğincede yazamaya çalışıyorum, aslında paylaşacak okadar çok şey varki.
Kendinize çokk çokk iy bakın, seygiyle,sağlıkla,sıhhatle ve sevdiklerinizle birlikte kalın 💗🙏😚
Irmak



7 Temmuz 2018 Cumartesi

PRATİK KESİM ÇOCUK ELBİSESİ

                              Herkese merhabalar, uzun zamandır elimde duran pano bir kumaşım vardı, küçük ebatlı olduğu için kızlara diye almıştım ve öylede oldu 😍

Kumaşım penye esnek bi kumaş, ama öyle incecik değil,pamuklu gibi bi dokuması var. İnstagramda çok sevdiğim @oblemkumas tan almıştım.


Kumaşı öncelikle tersi içinde kalıcak şekilde iki yanlardan katladım, daha sonra bir kumaş katına kızımın tişörtünü koyup etek kısmına doğru genişleterek kestim. Kestiğim parçayıda diğer sol kumaş katına gelicek şekilde yerleştirdim ve kestim. Unutmayın yaka kısmını biri ön ve biri arka olarak kesilecek 😉


Omuz askıları için 4 çift üçgenimsi parça kestim, alt ucu açık kalıcak şekilde diğer üç kenarlarından dikip çevirdim.


Ön yaka biyesini kestim ve diktim.


Aynı şekilde araka yaka biyesinide kesip diktim. Farkettiyseniz ön V şeklinde arka yuvarlak oldu.


Yaka biyelerini diktikten sonrada omuzlar için yaptığım askıları (üçgen gibi) omuzlara diktim.


Buda askıların dikili hali 😊 Askıları diktikten sonrada elbisenin her iki yanını diktim ve alt etek ucunu kıvırdım.


Omuzları düğümledik miii elbisemiz hazır, en basitinden bir çocuk elbisesi 😍


Buda tatlı mankenimdeki duruşuu 😍😍😍


Durun durun çekmeyin pozu Nilimin 💗


Buda elbisemizin güneşte ve gölgedeki duruşu adlı çalışmamız 😄


Ve muhteşem üçlü ile yazımızı sonlandıralım 😍 Canım kızım ve canım babamla 🙏
 Bu elbiseylede sevgili @siyahdantel in düzenlemiş olduğu #elbisebahçesi etkinliğinede katılmış olalım dimi ama 😄😍😚
Güzel haberler alacağımız güzel günlerimiz olsun inşallah 🙏
Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle, saygıyla, sıhhatle ve sevdiklerinizle kalın 🙏
Irmak 😚



2 Temmuz 2018 Pazartesi

KIZLARIMA FARECİKLİ PENYE ŞORTLU TAKIM

Herkese merhabalar arkadaşlar, nasılsınız? Ben kaşla göz arası minnoşlarıma şortlu pijama takımı diktim. Malum, pijama dikiyorsam ihtiyaç vardır demekki 😊


Ama gelin görün ki yatak dışında heryerde giydik biz penye takımımızı 😄


Tabiki 2 takım dikmek şart, yazık seneye niloşum yine aynı takımı giycek ama yapcak bişey yok 😄


Kalıp olarak kızların tişörtlerini kullandım, pratik dikiş oldular yani,ama bu tarz giyimler için çok rahat olduğunu söyleyebilirim 💗


Kızlar mutlu ben mutlu 😍😍😍 Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle saygıyla ve sevdiklerinizle birlikte kalın. 

Irmak 😍😙


21 Haziran 2018 Perşembe

BAYKUŞLU BEZ ÇANTALARIM VE DENİZ KABUĞUNDAN BİLEKLİKLER

Herkese merhabalar sevgili arkadaşlarım, epeydir yazamadım çizemedim, dikemedim kesemedim ama gönlüm hala burda sizlerle merak etmeyin 😍


Bu baykuşlu bez çantaları güzel kızımın güzel arkadaşları içim diktim 😍 Bu yıl çocuklarımız anaokullarından mezun oluyorlar, istedikki sınıflarının adı olan baykuşlardan bir anı kalsın hepsine 💗


Kumaş olarak poplin kumaş kullandım. Kızlara pembe erkeklerede mavi tabiki, olmazsa olmaz renkler 😄 
Hiç dikiş bilgisi olmayab biri bile çok rahatlıkla bu çantalardan dikebilir.
İstediğiniz ölçüde iki diktörgen parça kesin ve iki yan ve taban bölgesini dikin.
Daha sonra da bağcık geçirmek için ağız kısmını kıvırın dikin, az bi çengel iğne geçicek kadar ara bırakın, ordan ipinizi geçirin, bitti gitti 👍


Tabi ben çantaları diktikten sonra bir hevesle Nehire gösterdim bakkkkk nasıl olmuşlar diye. Aaa bizim sınıf anne çok güzeller diye sevindi yavrucak tabi, ama sonra bana ne desin! Ee anne böyle boşmu vericez çantaları,içine hediye koymamız gerekir 🙈


Kendimden utandım valla, küçücük 5,5 yaşındaki çocuk bunu akıl ettide ben hiç düşünmemiştim yaa. Takılarını çok severek aldığım, takip ettiğim biricik arkadaşım "delikızlarınhobidükkanı" aradım hemen, dedim bana acilll çok acill bişiler lazım ama çocuklar için.


Sağolsun Tuğçe hanım beni kırmadı, işinim arasına işimi soktu hemencecik hazırladı bu güzel tatil temalı bileklikleri. Asansörlü deniz kabuklu bilekliklerimizde çok şık olarak çantaların içinde yerlerini aldılar...


Bugünde Allahın izniyle hediyelerimizi arkadaşlarımıza takdim ettik 😍 Ve tabii öğretmenlerimize de 💗
Çocuklarımız üzerinde emeği geçen tüm öğretmenlerimize çok teşekkürler ediyorum. Ve güzel kızımın ilk mezuniyetinide görmek nasip oldu hamd olsun 🙏 Allah nicelerini görmek nasip etsin inşallah 😍 
Neyse ben şimdi günün yorgunluğunu atmak üzere biraz dikiş odama geçim, hepinize mutlu huzurlu güzelll günler ve geceler dilerim , tabiii sevdiklerinizle birlikte 😍😚

Irmak

22 Mayıs 2018 Salı

JÜT İPİNDEN ÖRDÜĞÜM ÇANTAM

Herkese merhabalar sevgili blogger arkadaşlarım. Allahın izniyle Ramazan ayına geldik, Allah oruç tutan tutmayan,bıl bol ibadet eden kalbi gönlü temiz kullarının dularını, ibadetlerini, oruçkarını kabul etsin 🙏
Çok beğenerek ördüğüm ilk jüt ipinden çantamla karşınızdayım 😍


İlk örgü çantam olarak ben çok sevdim ❤ Henüz astarını dikemedim ama astarsız bile çok rahat kullanılır denedim kesin 😄


Önü ve arkası aynı, sadece ben fiyonk ile ön tarafını belirledim. Yapılışıda çok basit, sadece sık iğne ile direk örmeye başlıyorsunuz 😊


Ben 25 zincir çekerek başladım çantaya, zincirden sonra çektiğim zincir üzerini sık iğne ile tamamladım, daha sonrada her iki başladığım noktalara iki sık iğne yaparak devam ettim.


Ben 7/8 sıradan sonra bi sıra kafes yaptım, adı kafesmidir bilmem ama işte o pencereler 😄 Arasından renkli kurdelalar veya fular falan geçiririm diye düşündüm, iyikide yapmışım, ilk kombinim siyah kurdela ile oldu vede çok şık durdu 😍


Tam olarak bu iplerden 4 adet kullandım. 5tl ye almıştım ucuzcu pazarından, 5. İp ilede saplarını diktim.


Çantamın sapları el emeği, göz nuru 😍 İnstagram vesilesi ile tanıştığımız sevgili Gülçin hanımın hediyesi 😍 Kadıköy buluşmamızda hediye etmişti bu güzel çanta saplarını, o gündür bugündür nasıl bir model yaparım diye düşünüyordum, bence sonuç çok güzell oldu ❤ Tekrar teşekküre ederim bu güzel hediyeniz için 🤗

Astarlamasınıda bitirince artık kombinli haliylede bir post hazırlarım sizlere 😙
Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle saygıyla ve sevdiklerinizle birlikte kalın 

Irmak 😙


10 Mayıs 2018 Perşembe

APLİKELİ KİMONO CEKETİM & JOHANNESBURG

Herkese merhabalar,nasılsınız sevgili arkadaşlarım 😍 Karşınızda kendimce çok beğendiğim kimono ceketimle birlikteyim 😄


Burda dergisi Mayıs 2018 sayısından bu modelim. Kalıp çok rahat dikikiyor,sadece biraz bol olmasından sebeb ben dikiş paylarından yedim azcık. Zaten kumaşımda çok fazla değildi, ucu ucuna yetti diyebilirim.


Kumaşımı Fatih çarşamba pazarındab parça olarak almıştım. Likralı, biraz tok saten bi kumaş. Aslında ben kalem etek dikerin diye almıştım ama bu modelle parlak parlak hoş olacağını düşündüğümden kimono ceket yapmaya karar verdim.


Bu güzel aplikeleride eminönünden almıştım. Önündeki acaba biraz fazla mı büyük kaçtı emin olamadım ama diktikten sonra hoşuma gitti.


Arkasında da yırtıcı bir kaplan aplikesi var. Ben çok sevdim, ne bilim yani çok hoşuma gitti.


Modelin orjinali astarlı olarak çalışılmış ama ben zaten kumaşım yeterince tok olduğundan astarsız olarak diktim. Dikerden de çokk itina ettim 😄


Önden prenses 


Arkadan biraz yırtıcı 😄😄😄 Neyse ben çok sevdim ama, sık sık giyeceğim bir ceketim olduğu için çokk mutlu oldum 😍 Bu arada bu ceketimi instagramda tanıdığım sevgili sedacığımın #kimonozamani etkinliğine de yolladım 😍


Şuanda Güney Afrikadayım, Johenesburgda. Valla safariye falan gitmedim ama sizin için yerel bi mağazadan biraz resim çektim.


Püskül modası heryerde son sürat devam ediyor, anlaşılan afrikalılarda çok sevmiş 😄


Süslenmiş deve kuşu yumurtaları. El boyaması hepsi


Bunlarda hakiki deri (hatta tüylü) çantalar. Ben çok dokunamıyorum ama acaip fanları var bu çantaların...


Arap bacılar nasıl ama 😄 


Yerel giysiler 😍


Sıcak ülke insanlarının renkleride nasıl canlı dimi... Herşeyin canlı renklerini kullanıyorlar, bence çok güzel 😍


Yastık kılıfları, tahta maskeler. Çok güseller hepsi ama malesef doların yüksek olmasından sebeb bize epey tuzluya geliyorlar.


Bir timsah kondurdum omzuma 😄 Bizim ülkemizde sevimli ayılar falan oluyor, burada da kaplanlar timahsalar sevimlileştirilmiş çocuklar için 😍


Yeşil yeşil bebişler 😄


Afrikaya özel baskılarla yapılmış tişörtler, kupalar oyuncaklar....


Çantasız olurmu demiştim 😄 tabiki olmaz, yanlız dikkat Hasır çanta burda da mevcut 🤗


El işleri göz nurları 😍😍😍


Ve tabii afrika baskılı bir şal olmazsa olmazlardan 😍


Ve yine kürkçü dükkanına dönüş, kimono ceketimle 😄 Neyse umarım azcık fikir sahibi olabilmiisinizdir. Şuanda burada hava biraz serin; gündüzleri 20/24 derece arası ama akşamları 8 dereceler soğuk. Gelicek olanlar varsa kalın bişeyler alın yanınıza mutlaka.

Evett umarım beğenmişsinizdir ceketimi 😍 ziraa ben çokk sevdim.
Kendinize çok iyi bakın,sevdiklerinizle birlikte mutlulukla sağlıkla sevgiyle kalın.

Irmak 😚😚😚