24 Ağustos 2016 Çarşamba

UNUTULMUŞ BİR PİJAMA PANTALON

Herkese merhabalar. Karşınızda kesilip dikilmeyen, tesadüfen elime geçen bir pantalonlayım.



Dikiş odasındaki dolabımı toplarken elime geçti poşeti. Bide baktım ki içinde çok güzel desenli bir viskon kumaş. Aman bi sevindim bi sevindim sanki hiç kumaşım yokmuş gibi 😂



Neyse çıkardım birde ne göreyim, kumaşı kesmişim ki ben, hemde bol pantalon şeklinde. Üzerime tuttum, bana hem büyük hemde boyu kısa. (Annem bu yazıyı okusa "hadi ordan, sensin şişman derdi heralde bana 😁)



İşte ozaman anladım ki anneme kesmişim ama dikmeden kaldırmışım. (Nekadar hamarat olduğumu anlayın işte) Dün gece oturdum hemen diktim güzelce. Hemde önce overlokla diktim, sonra düz dikiş geçtim temiz olsun diye.



İşte böyle, annecim çok beğendi tabii, nasıl beğenmesin kızı dikti. Şimdi üzerine aynı kumaştan bulursam kimono istiyor, yarın bakıcam tuhafiyeye,inşallah vardır.
Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle, sağlıkla, sıhhatle ve sevdiklerinizle kalın.
Irmak 😙

17 Ağustos 2016 Çarşamba

MİNİKLERİME MİNİK KALPLİ SAÇAKLI ELBİSE

Herkese merhabalar. İş arasına iş sıkışırmı dicem ama Nehirim isteyince sıkıştırılıyor valla :)



Tatlışımın sevdiği püsküllü tişörtten kalıp çıkartarak pratik kesim penye birer elbise diktim. Diktim de Nehir hanım üzerine bile giymedi. Beğenmemiş hanımefendi.


Nehirin elbisesini sadece askıda fotoğraflayabildim. Yüzüne bile bakmadı yahuu, oysaki ben onun için gece gece oturdum, sırf o sevinsin diye. Nasılda huylar değişiyor böyle, daha önce çok mutlu olan kız şimdi yıkanmaktan rengi benzi atan iki şorttan başka bişey giymek istemiyor 🙁


Niloşum henüz problem çıkartma aşamasında değil çok şükür. Elbiseyi giyer giymez ayna karşısına geçti, hoşuna gitti. "Bakkkk cici" diye babaannesine gösterdi hemen.


Pozda veriyor kuzucum annesine 😙 Ama Nehirle ne yapıcaz bilmiyorum, 4 yaş sendromuna mı girdi noldu anlamadım. Herşeye bi itiraz, sürekli ne söylesem tersini yapma çabaları, beni kızdırmaya çalışmalar (hemde gözümün içine baka baka).


Napçam bilmiyorum, inşallah uzun süre sürmez bu sendrom olayları. Benim zamanımda terlik sendromu vardı, annem terliği gösterdiğinde biterdi hemen, sanırım azıcık totoya vurma zamanı geldi heralde. 


Şimdilik görsellerimiz ve yazımız bu kadar hanımlar. Sizde dua edin bizim içinde hemen aklımız başımıza gelsin. Çok stresliyiz bu kızların hallerinden..  Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle, sağlıkla, sıhhatle kalın...
Irmak


5 Ağustos 2016 Cuma

PENYE ETEK VE BLUZ TAKIM

Herkese merhabalar, malum düğün hazırlıkları içersindeyken aklı hep ne diksem diye düşünen ben araya bir iki, üç beş bişey daha sıkıştırmış olabilirim 😁


Penye kumaşımdan etek ve bluz diktim. Çok rahat bi kıyafet oldu benim için, hemde gayet şık.


Siz bu fotoların kusuruna bakmayın, eşim çok uzun boylu ve fotoğraf çekmeyi.sevmediği için azıcık eğilerek çekmedi, fotolar da böyle çirkin oldu valla. 


Kumaşım desenli olduğu için model pek göstermedi ama kalıp gerçekten güzel. Bluzun önü arkasından biraz daha kısa, kollar fırfırlı. Etek ise sol taraftan büzülerek dikiliyor.


Orjinal modelimiz buda. Creazion Elişi dergisi, 2015/03 sayısı, model 109B ve 109C, 40 beden. Ama ben esnek penye ile diktiğim için beden büyük oldu ve daralttım. 


Buda modelin teknik çizimi. Dikimi gayet kolay, ben bile yapabildiysem 😁 Ben etek ve bluzun boyunuda biraz daha uzun tuttum. Böyle daha rahat giyerim diye...


İşte böyle. İki araya bi dereye sıkıştırılmış bir takım oldu. Bide düz renk kumaştan dikicem bu modeli, işe döndüğümde de çok rahat kullanabileceğim bi model oldu. Sizlerde beğenirsiniz inşallah. Tekrar görüşene dekkk sevgiyle, sağlıkla, sıhhatle kalın, hoşçakalın.

Irmak








4 Ağustos 2016 Perşembe

GÜZEL BİR DÜĞÜN VE AYRINTILARI...

Herkese merhabalar, malumunuz bir aydır düğün olucaktı, napıcaktık falan derken çok şükür gedi ve geçti. Ama nasıl geçti, hadi hem bakalım hem okuyalım...


İşte güzel gelinimiz bilge. Maşallah çok güzel, su gibi bir gelin oldu, Allah mutlu mesut etsin inşallah... 😍


Saç ve makyajı düğünün olduğu yerde yapılacağı için evden gelinlikle çıkmayacaktı. Bende hemen atladım gelinleri olarak "olurmu öyle yaaa, biz kırmızı kurdela takıcaz beline, başından bereket parası atıcaz, eniştenin önünü kesicez" diye 😁


Dedim ben hazırlıcam evden çıkış kıyafetini sende giyiceksin, tamam mı. Sağolsun, ne giyeceğine dair hiçbir fikri olmasada "tamam" dedi ve kırmadı beni.


Heöen gidersin çarşıya, alırsın tülü, sateni, süsü püsü, eve gelip bir tişört süsler birde tütü etek dikersin :) 


Saçına bir mini duvak, elinede bir çiçek, oldu bize mini mini bir şirin gelincik 😊


İşte duygusal anlar... Kayınpederim rahmetli olduğu için ablasının kuşağını eşim (kardeşi) bağladı. 😢 Allah rahmet eylesin, inşallah oralardan görmek nasip olmuştur...


Ve işte hepimiz :) Ne kadar yorgun gözüküyorum dimi, ama öyleydim... Bide o arkada gördüğünüz merdivenleri cilalamışlar, elimde çocuk ben bi düşşş, Allahtan topuğumla kendimi durdurdum ama bütün gece sallantılı bir ayakkabıyla gezdim. :(


Bu foto yanmı çıkmış ne 😁😁😁


Canım babam ve kızı ve kızının kızı. Dedesin canı 😙 Niloşumun elbisesi aslında nehirimin 1. Yaş günü elbisesiydi. Annecim ve yengem (abimin eşi) isteğim üzerine birlikte dikmişlerdi. 


Yengelerimiz 😊😊😊 Sarışın olan eşimin dayısının hanımı,  diğeri ise abimin eşi yingem 😀


Eski gelin ve orta yenilikteki gelinler bizler 😁😁



Canım annecim, kanatsız meleğim benim (herkesin annesi bir melek tabiki 😊)


Buda bizim aile, damatları yok farkındaysanız, sahi nerdeydi acaba o ara :)))


Nehir ve Nil nereye bakıyorlardı acaba, gözler sürekli arkada :) Zaten mayosunu almadığım için Nehir çok kızdı o akşam bana 😂


Minik gelinim ve damadım (halasının kuzusu o)
Hani dedim ya acısıyla tatlısıyla bir düğün oldu, Kıvaçın 7. Ayından itibaren bir hastalık musallat oldu kuzuma 😢 Soğuk havale denen bişey ama tedavisi yok. Epilepsi ilaçlarıyla baskılanabiliyordu. Dört senedir olmuyordu taki geçen aya kadar. Malesef düğünded havale geçirdi kuzum, hemen diazemini yaptı annem, bilinç yok, tepki yok (epilepsi hastaları gibi değil tepkileri), hemen müdahale edilmezse nefes yok :(


Yakışıklı yiğenim benim, ilk göz ağrım o benim... Ambulansla annemler gitti tabi, ben kaldım ama aklım onlarda. Tamda takı töreni başlıcak, ben sahneye gittim ama gözlerim dolu, içim buruk, aklım kıvançta. Zaten sonraki fotolarda ben yokum hiç, düğün öncesi kokteylde olanlar sadece.


Bu düğüne nasıl hazırlandı kuzum bilemezsiniz, takım elbise aldık ona hemde Süvari marka, yani yetişkinlerin bedeninden :) kilo olunca tabi, ergen kısmı bize uymadı :) 


Düğünün en gözde çifti oldular, herkes bayıldı bu iki kuzene. Allahım inşallah bidaha yaşatmaz bunları bize, gerçekten çok zor görüpte bişey yapamamak, elden bişey gelmemesi. 


Canım Nehirim, senin ve tüm çocukların Allah yanında olsun, sizleri korusun, hiç kimselere muhtaç etmesin, herzaman yüzünüz gülsün.


Ve yine somurtuk ben :))


Ve işte böyle bir gecede bitti. Allahtan kıvancım iyi çok şükür, düğünde güzel oldu, herkes neşeliydi tabi. Darısı tğm isteyenlerin başına inşallah. 

Bugün temizliğimide bitirdim (Sanki düğün bizim evde oldu 😂😂😂). Yarın artık kızlarla evcilik oynama günü olsun, herkese mutlu huzurlu, sağlıklı günler geceler dilerim.

Irmak


















30 Temmuz 2016 Cumartesi

KINA GECEMİZ VE YAPTIKLARIM

Herkese merhabalar, koşturmacalı geçen bir ayın sonuna geldik, bu gece kınayı atlattık çok şükür...

Ne güzel adetlerimiz var dimi, kına geceside çok önemli benim için ve fazlasıyla duygusal...


Ojeleri ben süsledim, çarşıdan kırmızı renkte oje aldım, evde kırmızı tülümde vardı. Üzerlerine sticker yapıştırdım ve işte sonuç. Kırmızı duvaklı ojelerimiz :))


Kuruyemiş için bu keseleri aldık, birde ağzı kilitli küçük torbalardan. Bir gün öncesinden kıruyemişleri önce kilitli torbaya sonrada bu saten keselerin içine koyduk. Üzerilerinde de yine çarşıdan metreyle aldığım gelincik çiçeklerini, silikon ile yapıştırdım.


Beyaz metal ağacım vardı evde,nehirin doğum gününde almıştım. Kına paketlerinden üç beş tane astım üzerine ve kırmızı kurdeleler sallandırdım.


Kırmızı kağıt çantalarıda bardak altlığı ve yine gelinciklerle süsledim. Tabi birde sticker var :))


Kınaların kutusu kaftan şeklinde, çok güzel.  Testi kırmıcaz diye almamıştım, bi baktım ki kayınvalidemde dekoratif var, hemen tülü sardım, dekorumuza dahil oldu :))


Teflerimizi instagramda tatlıtelaşıma yaptırmıştım. Ama kenarlarını süsledim yine, altından kırmızı kurdelallar sallandırdım, birde gelincik çiçeklerinden yapıştırdım... İnsan arnavut olmasın, nereye ne süs yapacağını şaşırıyor hahahha 😁


Kına mendillerinide gümüşlüğün içine koydum, artan çerezleride arkasındakine :))


Elbisemi son dakika tesadüfen bir mağazadan aldım, etek bluz gibi duruyor ama elbise aslında. Kendi ayakkabılarım hala olmadığı için ayakkabılarımıda çarşıdan aldım.


Son rütuşlarda hazırr ve artık güzel gecemizin görüntüleri gelsin :)


İştee kına kızımız, sevgili ablam, görümcem ve kına kızı 😙 Elbisesini merak eden varsa Alfa&Beta adlı bir mağazadan aldı, çokda yakıştı kırmızılar ablama...


Bu kırmızılıda kayınvalidem :)) Yüzü gülsede içi buruktu bütün akşam. Gözlerr yalan söylemez :)


Ve en duygusal anlar... İnsan hem sevinir hem hüzünlenirmi, işte kına geceleri bana böyle hissettiriyor nedense... İçim bi buruluyor, gözlerim doluyor.


Kaftanı çok yakıştı ablama, duvağı ve tacıda hepsini çarşıdan aldık. Ne modeller çıkmış inanamadım vallahi görünce.


Ve son fotolarlada kınamız biter.


Bu güzelliklerde abimin eşi kardeşim Nesibe ve yakışıklı yiğenim Kıvançım 💕💕


Ve lacivert ebiseli olanda annelerin kraliçesi, benim canımın içinin içiii, canım annem. 💖


Son olarakda bu ailenin iki gelini bizz :)) Yengem büyük gelin (eşimin dayısının hanımı), birde ben varım işte. Yanlız kendisi pek becerikli olmasıyla pek hamarattır :)

İşte, hen eğlendik, hem hüzünlendik dün gece. Ama tabii tüm hüzünler böyle olsa keşke. 
Ben şimdi gelin tütüsünün çiçeklerini dikeyim, sabah kızlarla yapamıyorum çünkü.
Herkese iyi geceler olsun...